BookmarkBookmarkDutch IT-channel.nl
Aanmelden nieuwsbrief

rssNieuws

Nieuws? Persberichten kunt u mailen naar: redactie@executive-people.nl.  

Nederland tweede op wereldranglijst elektronische dienstverlening overheid28-03-2012

Nederland tweede op wereldranglijst elektronische dienstverlening overheid


De Nederlandse overheid is gestegen van de vijfde naar de tweede plaats op de wereldwijde eGovernment-lijst van de Verenigde Naties. In de tweejaarlijkse Global E-Government Survey moet Nederland alleen Zuid-Korea voor zich dulden.


In het onderzoekrapport ‘E-Government for the People’ constateert de VN een wereldwijde vooruitgang op het gebied van elektronische dienstverlening. Nederland scoort hoog vanwege de veilige manier waarop burgers digitaal met de overheid kunnen communiceren . Ook is meegewogen dat in ons land bepaalde informatie slechts éénmaal aan de overheid verstrekt hoeft te worden en niet steeds opnieuw aan verschillende instanties.

Andere factoren die bijdragen aan de hoge klassering zijn de goede breedbandvoorzieningen en de afspraken tussen centrale en lokale overheden over het programma voor elektronische dienstverlening. Deze zijn vastgelegd in de overheidsbrede implementatieagenda voor dienstverlening en e-overheid, iNUP. Belangrijk onderdeel van deze iNUP is de extra ondersteuning die gemeenten krijgen bij het invoeren van de e-overheid. Dit ondersteuningsprogramma ‘operatie NUP’ helpt gemeenten hun elektronische dientverlening te optimaliseren door kennisdeling, standaardisatie en handreikingen.

Na Zuid-Korea en Nederland staat het Verenigd Koninkrijk derde op de ranglijst.
 
Meer nieuws

Zoeken

Follow on LinkedInVolg onsFollow on TwitterTweets

rssInterviews

Mark Wiertsema, Microsoft: ‘Cloud OS vereenvoudigt beheer'Mark Wiertsema, Microsoft: ‘Cloud OS vereenvoudigt beheer'
Cloud OS is een visie van Microsoft om het beheer van infrastructuur te doen, ongeacht de locatie waar deze zich bevindt. Z... meer
Meer interviews

rssColumns

Een persoonlijke aanpak verkoopt nog steeds het bestEen persoonlijke aanpak verkoopt nog steeds het best
Steeds opnieuw een optimale customer experience (CX) bieden is tegenwoordig belangrijker dan ooit, maar ook moeilijker dan oo... meer
Meer columns

BlogIt

Laden RSS feeds