BookmarkBookmarkDutch IT-channel.nl
Aanmelden nieuwsbrief

rssNieuws

Nieuws? Persberichten kunt u mailen naar: redactie@executive-people.nl.  

Gaat Edzard Overbeek Cisco CEO John Chambers opvolgen?27-09-2012

Gaat Edzard Overbeek Cisco CEO John Chambers opvolgen?


Cisco CEO John Chambers wil over twee tot vier jaar met pensioen. Zijn opvolger is waarschijnlijk een interne kandidaat. Dat kan onder andere de Nederlander Edzard Overbeek (foto) zijn. Dit staat te lezen in een exclusief interview met de Amerikaanse website Bloomberg.

Er zijn tien kandidaten die de 63-jarige Chambers zouden kunnen opvolgen. Dat zijn Rob Lloyd (executive vice president of worldwide operations) Chuck Robbins (senior vice president of the Americas) en de Nederlander Edzard Overbeek, (senior vice president global services). Ook Gary Moore (coo Cisco) zou een opvolger kunnen zijn.

China
Overbeek werkt al 12 jaar bij Cisco. Hij hielp begin 2000 met de groei van Cisco Nederland. Later werd hij baas van Cisco Asia-Pacific, Japan en Greater China regio's. In juni 2012 werd hij baas van Cisco Global Services.

UCS
Chambers is sinds 1995 ceo van Cisco. Het bedrijf ontwikkelde onder zijn leiding tot de grootste netwerkleverancier van de wereld met switches en routers. Met het Unified Computing System (UCS) trad het buiten de netwerkmarkt. Cisco is nu een leverancier met een breed portfolio. Chambers is niet bang om flink te snijden als het tegen zit. Dat deed hij tijdens de .com crisis begin 2000 en in 2011 toen er afscheid werd genomen van 15.000 werknemers.

Door: Witold Kepinski
    

Meer nieuws

Zoeken

Follow on LinkedInVolg onsFollow on TwitterTweets

rssInterviews

Mark Wiertsema, Microsoft: ‘Cloud OS vereenvoudigt beheer'Mark Wiertsema, Microsoft: ‘Cloud OS vereenvoudigt beheer'
Cloud OS is een visie van Microsoft om het beheer van infrastructuur te doen, ongeacht de locatie waar deze zich bevindt. Z... meer
Meer interviews

rssColumns

Een persoonlijke aanpak verkoopt nog steeds het bestEen persoonlijke aanpak verkoopt nog steeds het best
Steeds opnieuw een optimale customer experience (CX) bieden is tegenwoordig belangrijker dan ooit, maar ook moeilijker dan oo... meer
Meer columns

BlogIt

Laden RSS feeds