BookmarkBookmarkDutch IT-channel.nl
Aanmelden nieuwsbrief

IT Dossiers

Vodafone komt met alles-in-een oplossing voor bellen via de cloud18-04-2012

Vodafone komt met alles-in-een oplossing voor bellen via de cloud


Onder de naam One Net introduceert Vodafone Nederland zijn eerste hosted telefoniedienst voor zakelijke klanten. Met One Net maken zij voor een vast bedrag per maand gebruik van een virtuele telefooncentrale voor al hun vaste en mobiele telefonie. Met deze clouddienst speelt de telecomaanbieder in op de toenemende behoefte van met name het mkb om de telefooncentrale en het onderhoud ervan uit te besteden. One Net is het eerste resultaat uit de overname van TeleSpectrum, de pionier op het gebied van hosted telefonie in Nederland, die Vodafone begin deze maand bekendmaakte. De dienst is per direct beschikbaar voor de zakelijke markt via onder meer Vodafone’s gecertificeerde Business Partners.

Met One Net hoeven zakelijke klanten niet langer te investeren in een fysieke telefooncentrale. Alle telefoongesprekken vinden plaats via een beveiligde verbinding met een telefooncentrale in het netwerk van Vodafone. Voor het gebruik, het onderhoud en het updaten van de telefooncentrale betalen zij een vast bedrag per maand per aansluiting. Gesprekken tussen collega’s onderling zijn hierbij inbegrepen. Bovendien betalen zakelijke klanten hetzelfde tarief voor vaste en mobiele gesprekken. Door de integratie van vast en mobiel zullen beide toestellen van een gebruiker tegelijkertijd overgaan. Daardoor is diegene altijd bereikbaar, onafhankelijk van waar hij/zij zich bevindt. One Net biedt alle functionaliteiten van een reguliere telefooncentrale, zoals een één voicemail, nummerplannen (bepalend voor de opbouw en lengte van de telefoonnummers) en een centrale receptionistenpost. Daarnaast zijn veel functies op zowel de vaste als de mobiele toestellen beschikbaar, zoals conference calls en het gebruik van verkorte nummers. One Net maakt het overbodig terug te moeten naar kantoor voor bijvoorbeeld het bekijken van gemiste oproepen of het beluisteren van de voicemail.

“One Net is een belangrijke stap in ons streven om binnen drie jaar marktleider in hosted telefonie binnen het mkb te zijn”, aldus Philip Lacor, directeur zakelijke markt bij Vodafone Nederland. “Door de sterke groei van plaats- en tijdonafhankelijk werken, worden ondernemers verwacht overal en altijd bereikbaar te zijn. In combinatie met de verdere uitbesteding van hun IT en telecom door toenemende kostendruk, verwachten we dat steeds meer organisaties de komende jaren overstappen op hosted telefonie.”
  

Meer dossiers

Redactionele content voor een specifiek Dossier kunt u mailen naar redactie@executive-people.nl
 

Zoeken

Follow on LinkedInVolg onsFollow on TwitterTweets

rssInterviews

Hero Business Solutions: 'Fundamentele verschuivingen in groeiende markt'Hero Business Solutions: 'Fundamentele verschuivingen in groeiende markt'
Hero Business Solutions is een ICT-intermediair met een bijzondere aanpak. 'Een 'matchmaker' met veel toegevoegde waarde', zo... meer
Meer interviews

rssColumns

Blijf niet stilstaanBlijf niet stilstaan
Samen met Dutch IT Channel hebben we onlangs een enquête opgezet waarbij we het partnerkanaal hebben gevraagd naar de t... meer
Meer columns

BlogIt

Laden RSS feeds